Moottoripyörien vuokraus ja nouto
Prätkät lähtöruutuun
Koko ryhmälle oli varattu moottoripyörät etukäteen puolisen vuotta sitten. Vuokrasopimus tehtiin yhdysvaltalaisen Eaglerider-vuokraamon kanssa. Sopimus kattaa pyörän huollon matkan aikana sekä pahemman vaurion sattuessa pyörän vaihdon uuteen.- HD Electra Glide
- HD Street Glide
- HD Road King
- HD Heritage Softail
- HD Fat Boy
- Indian Roadmaster
- Indian Chieftain
- Indian Chief Vintage
Koska ryhmämme koostuu neljästä yksin matkustavasta motoristista ja peräti kahdeksasta pariskunnasta, oli luonnollista, että pyöriä, joissa on runsaasti säilytystilaa, tuli valituksi paljon. Allekirjoittanut kuljettajineen tarvitsi pyörän, jossa on sekä takapenkki että kaikki mahdolliset laukut. Electra Cliden laukut olivat tilavuudeltaan suurimmat ja koska ajomukavuus ei annettujen pyörävaihtoehtojen välillä suuremmin vaihdellut, päädyimme valitsemaan kyseisen Harrikan. Niinpä seuraavat 4000 km allamme tulisi pörisemään muhkean kokoinen, mutta melko tehottomslla moottorilla varustettu amerikkalainen legenda. Siis harrikka, halusimme tai emme. Nautimme veret seisauttavien hevosvoimien jyrinästä sitten kotopuolessa, oman Triumph Rocket III:n kyydissä ;)
Electra Cliden lisävarustelussa ei ole valittamista: lämmitetktävät kahvat, kosketusnäytöllinen tietoviihdejärjestelmä, navigointilaite, vakionopeudensäädin, Reflex Linked Brembo® -jarrut ABS-järjestelmineen, kahdet Daymaker™-LED-ajovalot. Ei puutu kuin popcorn-kone! Tekniset ykstyiskohdat ovat totisesti mallillaan. Pyörän tyyli, saati ulkomuoto eivät räjäytä tajuntaamme, mutta keski-ikäisiä kun olemme, tyydymme toteamaan, että mukavuus ennen kaikkea.
Vuokraamo tuottaa pettymyksen
Lähtöpäivän aamu oli täynnä innostunutta tunnelmaa ja kihelmöintiä. Jännitti. Tätä hetkeä oli odotettu puolitoista vuotta! Siirryimme iloisella yhteiskuljetuksella hotellilta pyörävuokraamoon. Tunnelma oli todella korkealla, uuden limousine-bussin samettisessa katossa. Vuokraamon edessä meitä odotti herkullinen näky - 13 muhkeaa menopeliä. Ensi silmäyksellä kaikki näytti juuri siltä kuin pitikin, vaan annas olla. Osa pyöristä oli varattu muille asiakkaille. Kadulla ei ollut lainkaan sitä mitä olimme tilanneet. Meille oli varattu väärät Harrikat! Kapeat takaistuimet, ei selkänojia eikä luvattuja takalaukkuja. Edessä olisi 4000 kilometrin ajo ilman takapenkin selkänojia! Ei onnistu. SHOKKI. ISO KETUTUS! Ei totisesti mennyt pyörien vuokraus niinkuin siinä suomenruotsalaisessa idyllisessä puuhasteluohjelmassa.
Asiaa puitiin kiivaasti parin tuskaisen tunnin ajan. Potkittiin renkaita ja etsittiin ratkaisua isoon ongelmaan. Aamuinen kihelmöinti ja jännitys olivat muuttuneet tuskaiseksi kuumotukseksi ja valtavaksi pettymykseksi. Matkanjärjestä oli tilanteessa voimaton eikä vuokraamohenkilökunta ottanut syytä niskoilleen. Matkaan olisi päästävä, mutta vaihtoehtoja oli vähän. Lopulta vuokraamon huoltohallista löytyi muutama asennuskelpoinen selkänoja. Lisäksi pihaan saapui sattumalta yksi oikeanlainen palautuspyörä, joka otettiin tietenkin heti käyttöön. Ongelmana oli yhä muutamien takalaukkujen puute. Niitä ei saatu lisää. Emme olleet pakanneet vaatteita vesitiiviisiin laukkuihin, koska kaikkien kantamusten oli ollut tarkoitus mahtua pyörälaukkuihin. Viimeiseksi vaihtoehdoksi jäi jätesäkit. Loput tavarat mustiin säkkeihin ja säkit tavaratelineisiin.
Matkaan päästiin lopulta kolme tuntia myöhässä ja melko apein mielin. Syyllisten etsinnän sijaan päätimme kääntää keulat kohti Los Angelesia, joskin hammasta purren. Ensimmäiseksi ajopäiväksi olisi luvassa rajuja ukkoskuuroja. Sillä tavalla. Mitä seuraavaksi?
Electra Cliden lisävarustelussa ei ole valittamista: lämmitetktävät kahvat, kosketusnäytöllinen tietoviihdejärjestelmä, navigointilaite, vakionopeudensäädin, Reflex Linked Brembo® -jarrut ABS-järjestelmineen, kahdet Daymaker™-LED-ajovalot. Ei puutu kuin popcorn-kone! Tekniset ykstyiskohdat ovat totisesti mallillaan. Pyörän tyyli, saati ulkomuoto eivät räjäytä tajuntaamme, mutta keski-ikäisiä kun olemme, tyydymme toteamaan, että mukavuus ennen kaikkea.
Moottoripyörävuokraamon pihalla odotti yllätys |
Lähtöpäivän aamu oli täynnä innostunutta tunnelmaa ja kihelmöintiä. Jännitti. Tätä hetkeä oli odotettu puolitoista vuotta! Siirryimme iloisella yhteiskuljetuksella hotellilta pyörävuokraamoon. Tunnelma oli todella korkealla, uuden limousine-bussin samettisessa katossa. Vuokraamon edessä meitä odotti herkullinen näky - 13 muhkeaa menopeliä. Ensi silmäyksellä kaikki näytti juuri siltä kuin pitikin, vaan annas olla. Osa pyöristä oli varattu muille asiakkaille. Kadulla ei ollut lainkaan sitä mitä olimme tilanneet. Meille oli varattu väärät Harrikat! Kapeat takaistuimet, ei selkänojia eikä luvattuja takalaukkuja. Edessä olisi 4000 kilometrin ajo ilman takapenkin selkänojia! Ei onnistu. SHOKKI. ISO KETUTUS! Ei totisesti mennyt pyörien vuokraus niinkuin siinä suomenruotsalaisessa idyllisessä puuhasteluohjelmassa.
Asiaa puitiin kiivaasti parin tuskaisen tunnin ajan. Potkittiin renkaita ja etsittiin ratkaisua isoon ongelmaan. Aamuinen kihelmöinti ja jännitys olivat muuttuneet tuskaiseksi kuumotukseksi ja valtavaksi pettymykseksi. Matkanjärjestä oli tilanteessa voimaton eikä vuokraamohenkilökunta ottanut syytä niskoilleen. Matkaan olisi päästävä, mutta vaihtoehtoja oli vähän. Lopulta vuokraamon huoltohallista löytyi muutama asennuskelpoinen selkänoja. Lisäksi pihaan saapui sattumalta yksi oikeanlainen palautuspyörä, joka otettiin tietenkin heti käyttöön. Ongelmana oli yhä muutamien takalaukkujen puute. Niitä ei saatu lisää. Emme olleet pakanneet vaatteita vesitiiviisiin laukkuihin, koska kaikkien kantamusten oli ollut tarkoitus mahtua pyörälaukkuihin. Viimeiseksi vaihtoehdoksi jäi jätesäkit. Loput tavarat mustiin säkkeihin ja säkit tavaratelineisiin.
Matkaan päästiin lopulta kolme tuntia myöhässä ja melko apein mielin. Syyllisten etsinnän sijaan päätimme kääntää keulat kohti Los Angelesia, joskin hammasta purren. Ensimmäiseksi ajopäiväksi olisi luvassa rajuja ukkoskuuroja. Sillä tavalla. Mitä seuraavaksi?
Ei kommentteja
Muistathan kommentoinnin hyvät tavat. Poistan blogista kaikki asiattomat kommentit, mainokset sekä laittomat sisällöt.